مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 19:552020-03-03دانش

نقش سواد رسانه ای در مقابله با کرونا


چند روزی است که شیوع ویروس کرونا، قدرت و تاثیرات آن بر اوضاع کشورهای درگیر و جوانب مختلف زندگی مردم این کشورها بحث داغ همه محافل بوده و در ایران نیز این ویروس همه افکار عمومی را درگیر خود کرده است.

- استاد علوم ارتباطات اجتماعی و رسانه دانشگاه آزاد واحد اصفهان مطرح کرد: نقش سواد رسانه ای در مقابله با کرونا ایسنا/اصفهان چند روزی است که شیوع ویروس کرونا، قدرت و تاثیرات آن بر اوضاع کشورهای درگیر و جوانب مختلف زندگی مردم این کشورها بحث داغ همه محافل بوده و در ایران نیز این ویروس همه افکار عمومی را درگیر خود کرده است.

اما آیا به راستی این ویروس چنان که می نماید خطرناک است و یا اینکه تاثیر شایعات و بزرگنمایی هاست که کرونا را قدرتمند و کشنده جلوه می دهد.

فائزه تقی پور- دکترای علوم ارتباطات اجتماعی و رسانه با بیان اینکه کرونا نوعی ویروس با مشخصه های بزرگتر نسبت به آنفلوآنزا است که ترس، نگرانی و اضطراب تشدید کننده آن است، اظهار کرد: مقابله و کنترل کرونا قبل از ترس و انتقال پیام های ناقص و نصفه نیمه خوانده شده نیاز به آگاهی بخشی و پیشگیری دارد، بنابراین در شرایط بحرانی و غلبه ترس و نگرانی و تشدید اضطراب حاصل از اپیدمی، غالبا مقابله با آن بسیار سخت و در مواردی حتی غیر ممکن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش سواد رسانه ای در مقابله با کرونا

نقش سواد رسانه ای در مقابله با کرونا