مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 15:552020-03-03پزشكي

ورودی شهر مرند برای کنترل شیوع کرونا تحت کنترل است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، صمد طاهری، عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ابراز داشت: مهم ترین مسأله ای که از شیوع کروناویرس جلوگیری می کند، پیشگیری است، این ویروس از سال 2003 به نام ویروس سارس علائم خود را نشان داد در سال 2013 به شکل دیگری خود را نشان داد تا اینکه به نام کرونا در چین شیوع پیدا کرد.

وی افزود: این ویروس بیشتر دستگاه تنفسی انسان را درگیر می کند و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند، در معرض خطر هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند تاکید کرد: راه های انتقال از طریق هوا، دست زدن به وسایل آلوده و تنفس است، این ویروس از یک تا 14 روز می تواند بدون علائم باشد.

طاهری گفت: استراحت و ماندن در منزل، عدم تماس و عدم مواجهه با فرد بیمار، بسیار مؤثر است، شاه کلید مبارزه و درمان کرونا نیز بحث پیشگیری است.

وی با بیان اینکه با خو مراقبتی از بیماری های تنفسی پیشگیری کنیم، اذعان داشت: به طور مداوم و در هر زمان ممکن اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون کنیم، از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علائم تنفسی خودداری کنیم، دهان و بینی خود را هنگام عطسه و سرفه با دستمال و یا قسمت بالای آستین بپوشانیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک اجباری نیست، افزود: در مکان های شلوغ و وسایل حمل و نقل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورودی شهر مرند برای کنترل شیوع کرونا تحت کنترل است

ورودی شهر مرند برای کنترل شیوع کرونا تحت کنترل است