مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 14:252020-03-03اجتماعي

100 هزار هکتار از عرصه های بیابانی اردستان تاغ کاری شده است


رییس منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان گفت: برای جلوگیری از فرسایش خاک و تخریب بیابان های اردستان تا کنون بیش از 100 هزار هکتار آن تاغ کاری شد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجید خداپرستان ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال به مناسبت روز درختکاری و منابع طبیعی بیش از12 هزار درخت مثمر و غیر مثمر در شهرستان اردستان توزیع می شود.

وی افزود: درختان توزیعی شامل درختان توت، سنجد، زیتون تلخ، اقاقیا، کاج و سرو است که بین ادارات و مردم توسط شهرداریهای سه شهر اردستان، زواره و مهاباد توزیع خواهد شد.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان گفت: شعار امسال هفته منابع طبیعی نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبز است؛ هفته منابع طبیعی بهترین فرصت مناسبی خواهد بود تا با استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ درخت کاری اقدام کرد.

وی ابراز داشت: یکی دیگر از اهداف منابع طبیعی در این هفته مشارکت مردمی و تشویق مردم به گسترش فضای سبز وکاشت نهال و همچنین حفظ و نگهداری پوشش موجود است.

خداپرستان بیان داشت: با توجه به اینکه دو سوم وسعت شهرستان اردستان را بیابانی و کویری تشکیل می دهد و این مناطق استعداد بالقوه برای فرسایش و تخریب خاک دارند یکی از راه های جلوگیری از فرسایش و از بین رفتن خاک کشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 هزار هکتار از عرصه های بیابانی اردستان تاغ کاری شده است

100 هزار هکتار از عرصه های بیابانی اردستان تاغ کاری شده است