مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 11:562020-03-03سياسي

نگهداری و توسعه فضای سبز شاهرود در اولویت باشد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی در مراسم درختکاری که ظهر سه شنبه برگزار شد ضمن غرس یک درخت و دعوت از همگان برای درختکاری، بیان کرد: اهمیت درختکاری بر همگان روشن است و مردم می دانند که این کار پسندیده سفارش همه بزرگان و علمای و دینی و اندیشمندان است لذا امیدواریم هر ایرانی باید حداقل یک درخت بکارد.

وی درختکاری را سنت حسنه اسلامی دانست و افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و ابلاغ طرح اقتصاد مقاومتی از طرف ایشان و همچنین مسئله خودکفایی لازم است هر ایرانی برای خود و خانواده خود درخت بکارد زیرا یکی از راه های خودکفایی تولید بیشتر میوه است.

امام جمعه شاهرود به خواص درختکاری و ویژگی های اقلیمی شاهرود نیز اشاره کرد و گفت: با کاشت درختان بیشتر به خصوص درختان میوه، علاوه بر تولید میوه کشور که یکی از راه های درآمد حلال نیز است زمینه صادرات آن فراهم می شود.

امینی بیان کرد: درختکاری از نظر اسلام آنقدر اهمیت دارد که پیغمبر گرامی اسلام می فرمایند اگر درختی برای نشاء در دست شما هست و قیامت بر پا شد و شما فرصت کاشت آن را داشتید نگویید که قیامت شد و درختکاری چه اهمیتی دارد بلکه درخت را بکارید که ثواب آن را خواهید برد همچنین در روایات و سفارش بزرگان و علما دین است که اگر انسان درختی را غرس کند، اگر حتی گنجشکی از آن استف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهداری و توسعه فضای سبز شاهرود در اولویت باشد

نگهداری و توسعه فضای سبز شاهرود در اولویت باشد