مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 11:152020-03-03اقتصادي

1.9میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر در چهارمحال وبختیاری کشت می شود


علی محمدی مقدم روز سه شنبه در آستانه هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران افزود: یک میلیون و 300 هزار اصله نهال از این تعداد از سوی جهاد کشاورزی به عنوان نهال مثمر کشت می شود.

وی، از کشت 600 هزار اصله نهال جنگلی از نوع بنه، زبان گنجشک، افرا، سنجد، سرو خمره ای ، کبوده، داغداغان و بادام کوهی خبر داد و گفت: کشت این گونه ها از 14 آذرماه در استان در قالب نهضت سبز آغاز می شود و تاپایان هفته منابع طبیعی ادامه دارد.

به گفته وی، کاشت نهال در آذرماه به دلیل اینکه نهال ها از خواب زمستانی بیدار نشدند و همچنین از بارش باران و برف نیز بهره مند می شوند، از امسال آغاز شده است.

وی از کاشت درخت در 400 هکتار عرصه شهری در شهرکرد در یک قرارداد با شهرداری خبر داد و گفت: این عرصه به عنوان پارک جنگلی درختکاری خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری در ادامه با اشاره به اهمیت بحث آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از سیلاب، کنترل رسوب تاکید کرد و گفت: اجرای طرح های آبخیزداری در سالهای خشکسالی از کاهش افت آب های زیرزمینی جلوگیری می کند.

وی اظهار داشت:هم اکنون 10 دشت استان ممنوعه شده که 4 دشت از این تعداد ممنوعه بحرانی است و اجرای طرح های آبخیزداری در احیاء این دشت ها تاحدودی موثر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1.9میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر در چهارمحال وبختیاری کشت می شود

1.9میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر در چهارمحال وبختیاری کشت می شود