مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 09:462020-03-03بين الملل

آیا تحرکات الجزائر برای آشتی بین قطر و چهار کشور عربی موفق خواهد بود؟


همزمان با سفر هفته گذشته رییس جمهور الجزائر به عربستان سعودی، برخی منابع الجزائری از تحرکات این کشور برای آشتی بین قطر و چهار کشور عربی خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع در قطر و الجزائر می گویند که تحرکات الجزائر برای حصول آشتی بین قطر و چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات و بحرین) آغاز شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منابع نوشت که الجزائر تصمیم دارد نقش میانجی گری که کویت تا به امروز در ایفای آن موفقیتی نداشته است، تکمیل کند.

این منابع گفتند که فرصت موفقیت الجزائر برای ایفای این نقش با توجه به روابط متوازن آن با همه طرف ها، بیشتر از کویت است.

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر سه شنبه گذشته در سفری به الجزائر با عبدالمجید تبون رییس جمهور این کشور دیدار کرد و دو روز پس از آن رییس جمهور الجزائر عازم ریاض شد.

تبون روز پنجشنبه گذشته در نخستین سفر خود به عربستان سعودی با سلمان بن عبدالعزیز شاه این کشور دیدار و روابط دوجانبه و راهکارهای توسعه این روابط و تحولات منطقه ای و بین المللی را بررسی کرد.

روابط قطر و چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات و بحرین) از خرداد سال 1396 قطع شده است و این کشورها شروطی را برای ازسرگیری روابط خود با قطر تعیین کرده اند که از جمله آن کاهش روابط دوحه با ایران و قطع حما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تحرکات الجزائر برای آشتی بین قطر و چهار کشور عربی موفق خواهد بود؟

آیا تحرکات الجزائر برای آشتی بین قطر و چهار کشور عربی موفق خواهد بود؟