مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 08:502020-03-03اجتماعي

فصل نخست کاوش تپه باستانی «تم گاوان» جیرفت به پایان رسید


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اتمام فصل نخست کاوش تپه باستانی «تم گاوان» شهرستان جیرفت خبر داد.

- ایسنا/کرمان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اتمام فصل نخست کاوش تپه باستانی تم گاوان شهرستان جیرفت خبر داد.

فریدون فعالی در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: کاوش تپه باستانی تم گاوان جیرفت که با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور, دانشگاه جیرفت و پایگاه باستان شناسی این شهرستان آغاز شده بود به کار خود پایان داد.

وی با اشاره به اینکه این فصل از کاوش به مدت 2 ماه به طول انجامید، افزود: تپه باستانی تم گاوان که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است سه دوره مهم فرهنگی همچون دوره مس سنگی، عصر مفرغ و دوره های تاریخی هخامنشی و اشکانی را در خود جای داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه این ویژگی در کمتر تپه باستانی در حوزه فرهنگی هلیل رود دیده می شود که نشانگر اهمیت دوچندان این محوطه است افزود: کاوش­های لایه­نگاری در محوطه­ باستانی تم گاوان با هدف دستیابی به یک شناخت کلی از محوطه مذکور از قبیل شناخت دوره­های مختلف محوطه، چگونگی ایجاد و شکل ­گیری محوطه، آشنایی با ترتیب قرار گرفتن لایه ­های باستانی روی یکدیگر صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصل نخست کاوش تپه باستانی «تم گاوان» جیرفت به پایان رسید

فصل نخست کاوش تپه باستانی «تم گاوان» جیرفت به پایان رسید