مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 08:502020-03-03فرهنگي

کشف ابعاد جدید در فصل نخست کاوش تپه باستانی جیرفت


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اتمام فصل نخست کاوش تپه باستانی تم گاوان شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: مدارک به دست آمده از تم گاوان نشان می دهند که این محوطه در حدود 6 هزار سال پیش یک مرکز مهم تولید سفال در حوزه هلیل رود بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، فریدون فعالی اظهار داشت: کاوش تپه باستانی تم گاوان جیرفت که با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، دانشگاه جیرفت و پایگاه باستان شناسی این شهرستان آغاز شده بود به کار خود پایان داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه این فصل از کاوش به مدت دو ماه به طول انجامید، افزود:تپه باستانی تم گاوان که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است سه دوره مهم فرهنگی همچون دوره مس سنگی، عصر مفرغ و دوره های تاریخی هخامنشی و اشکانی را در خود جای داده است.

فعالی عنوان کرد: کاوش­های لایه­نگاری در محوطه­ باستانی تم گاوان با هدف دستیابی به یک شناخت کلی از محوطه مذکور از قبیل شناخت دوره­های مختلف محوطه، چگونگی ایجاد و شکل­گیری محوطه، آشنایی با ترتیب قرار گرفتن لایه­های باستانی روی یکدیگر صورت گرفته است.

وی بیان داشت: کاوش های باستان شناسی تم گاوان اطلاعات ارزنده و جدیدی از روند تکاملی فرهنگ های جیرفت در اختیار باستان شناسان قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف ابعاد جدید در فصل نخست کاوش تپه باستانی جیرفت

کشف ابعاد جدید در فصل نخست کاوش تپه باستانی جیرفت