مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 06:402020-03-03اقتصادي

آغاز کشت برنج در شالیزارها/همه شالیزارها کشت می شوند


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه همه شالیزارها به کشت برنج اختصاص پیدا می کند، گفت: دغدغه و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

- عزیزاله شهیدی فر در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، درباره انجام خزانه گیری برنج در اراضی شالیزاری گفت: خزانه گیری برنج در نیمه اول اسفندماه به کشاورزان توصیه نمی شود و از 20 اسفندماه به بعد مخالفتی با این کار نداریم اما از فروردین ماه کشاورزان می توانند اقدام به انجام این کار کنند.

وی بیان کرد:  با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان ذخیره آبی مطلوب در آببندان ها و سدها و سیرابی اراضی کشاورزی که در پی بارندگی های اخیر شاهد بودیم، پیش بینی می شود همه سطوح اراضی شالیزاری استان به کشت برنج اختصاص پیدا کند و دغدغه و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

  رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه شخم و شیار و آب تخت اراضی شالیزاری یکی از مباحث مهمی است که کشاورزان نباید از آن غافل شوند، گفت: کشاورزان فرصتی که تا پایان سال دارند باید آب تخت و شخم و شیار را در اراضی شالیزاری انجام دهند تا زمین برای کشت برنج آماده شود و هم در مبارزه با آفت و بیماری ها مدیریت شود.

این مسؤول اضافه کرد: اگر کشاورزان از هم اکنون در انجام شخم و شیار و آب تخت شالیزارها اقدام کنند سبب استفاده بهینه از روان آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کشت برنج در شالیزارها/همه شالیزارها کشت می شوند

آغاز کشت برنج در شالیزارها/همه شالیزارها کشت می شوند