مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 05:552020-03-03اقتصادي

فرآورده های گوشتی و دامی را با خیال راحت مصرف کنید


امیرحسین بهداد در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این که کرونا، ویروس مشترک بین انسان و حیوان است، اظهار کرد: قوت غالب مردم فرآورده های گوشتی و دامی اعم از گوشت گاو، گوسفند و مرغ است ولی تاکنون موردی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از مصرف فرآورده های دامی به انسان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه گوشت شتر می تواند عاملی برای انتقال ویروس کرونا به انسان باشد، افزود: بر همین اساس شترهای استان نیز مورد بررسی قرار گرفته و به صورت غیرگزینشی نمونه برداری شده اند ولی تاکنون موردی از ویروس کرونا در آن ها مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این که مردم از مصرف فرآورده های دامی و گوشتی نگران نباشند، گفت: تاکنون موردی از انتقال ویروس از فرآورده های دامی و گوشتی مشاهده نشده است.

بهداد ادامه داد: مصرف گوشت و شیر شتر نیز در بین مردم زیاد معمول نیست البته در صورت مصرف نیز باید شیر و گوشت شتر را در حرارت بسیار بالایی بپزند تا ویروس های احتمالی موجود با پخت کامل از بین برود.

وی افزود: نقل و انتقال شتر از استان های جنوبی کشور به آذربایجان شرقی در راستای مقابله با کرونا، ممنوع شده است و از این بابت هیچ گونه مشکلی در استان ما وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرآورده های گوشتی و دامی را با خیال راحت مصرف کنید

فرآورده های گوشتی و دامی را با خیال راحت مصرف کنید