مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 05:552020-03-03اقتصادي

فعالیت تجاری در مرز باشماق مریوان دوباره آغاز شد


مدیرکل گمرکات کردستان از آغاز مجدد فعالیت تجاری در مرز باشماق مریوان خبر داد و گفت: از آنجا که مرز سیرانبند بانه همچنان بسته است فعالیت های تجاری در این مرز نیز به باشماق منتقل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی گمرکات استان کردستان، بختیار رحمانی پور اظهار داشت: بعد از اعلام شیوع بیماری کرونا در ایران و همچنین عراق محدودیت هایی در انجام مبادلات مرزی در مرزهای بین دو کشور از جمله سیرانبند و باشماق ایجاد شد.

وی افزود: در کردستان مرزهای سیرانبند و باشماق تحت تاثیر شرایط پیش آمده قرار گرفتند و فعالیت تجاری و مسافری در آنها برای مدتی (چهار روز) متوقف شد.

مدیرکل گمرکات کردستان ادامه داد: در حال حاضر مرز سیرانبند بانه همچنان بسته است و طرف عراقی بازگشایی این مرز را به استقرار کادر پزشکی در این مرز مشروط کرده است به همین دلیل حجم ترافیک کامیون ها در سیرانبند به باشماق منتقل شد و هم اکنون صادرات و واردات کالا در باشماق بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

رحمانی پور یادآور شد: اجازه خروج ایرانی ها از بخش مسافری مرز باشماق داده نمی شود ولی عراقی ها می توانند به کشورشان بازگردند و در مقابل هم ایرانی ها می توانند از این مرز وارد کشور شوند البته در بدو ورود توسط کادر پزشکی مستقر در مرز آزمایش و تست لازم از آنها گرفته می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت تجاری در مرز باشماق مریوان دوباره آغاز شد

فعالیت تجاری در مرز باشماق مریوان دوباره آغاز شد