مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 05:302020-03-03اقتصادي

هشدار انجمن خودروسازان ایران


دبیر انجمن خودروسازان ایران در رابطه با الزام اجرایی شدن ارتقای خودروهای سواری به استاندارد یورو 5 در شرایط تحمیل شده ناشی از تحریم های ظالمانه هشدار داد.

- دبیر انجمن خودروسازان ایران در رابطه با الزام اجرایی شدن ارتقای خودروهای سواری به استاندارد یورو 5 در شرایط تحمیل شده ناشی از تحریم های ظالمانه هشدار داد.

احمد نعمت بخش در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: قانون هوای پاک در زمان به امضا رسیدن برجام و زمانی که مسائل خوشبینانه تصور می شد، تنظیم شد.

آیین نامه های قانون مذکور بر این اساس بود که از ابتدای سال 1398، استاندارد خودروها را به یورو 5 ارتقا دهیم اما به دلیل مشکلات به وجود آمده از تحریم ها، سال گذشته به درخواست انجمن خودروسازان ایران نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون اول رییس جمهور ارسال شد تا اجرای برخی از بندهای آیین نامه قانون مذبور را تا رفع تحریم ها به حالت تعلیق درآورند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: با توجه به اینکه سوخت یورو 5 با 10 ppm گوگرد، عرضه سراسری نشد و اجرای استاندارد یورو 5 نیز نیازمند تکنولوژی های جدید به ویژه برای خودروهای اتوماتیک است که ما فاقد آن ها هستیم؛ اما دولت مصوب کرد تا به مدت یک سال اجرای این قانون عقب بیفتد و قرار شد از ابتدای فرودین ماه سال 99 اجرا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار انجمن خودروسازان ایران

هشدار انجمن خودروسازان ایران