مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت 05:062020-03-03فناوري

موسیقی زیرزمینی، هنجار یا ناهنجاری


گاهی آهنگ و محتوای برخی آثار موسیقایی گوش ها را خراش می دهد و شنونده را به فکر وامی دارد که چطور چنین کلمات بی محتوا و آهنگ بی پایه و گوش خراش می تواند مورد توجه قرار گیرد.

گاهی نیز فرد یا افرادی در گوشه ای از شهر قطعه ای ارزشمند و همسو با موسیقی سنتی و اصیل این مرز و بوم ساخته و در شبکه های اجتماعی نشر می دهند که بسیار مورد استقبال مردم قرار می گیرد و آهنگ و کلام آن زمزمه گاه به گاه هر پیر و جوان می شود.

هرچه دامنه فناوری اطلاعات و ارتباطات گسترده تر می شود، موسیقی زیرزمینی جای بیشتری در صفحات مجازی پیدا می کند و این نوع آهنگ ها دست به دست چرخیده و خوراک جدیدی از موسیقی به جامعه ارایه می دهد.

حال باید دید خط کش موسیقی در کشور چیست، آیا می توان مرز بین هنجار یا ناهنجاری در موسیقی زیرزمینی را مشخص کرد و برای استعدادهای درخشان برنامه ای چید و موسیقی بی محتوا را کمرنگ نمود؟ موسیقی زیرزمینی از خانه تا صحنه یک هنرمند موسیقی و مدیر مسوول پردیس هنر اردیبهشت در مشهد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تعاریف مربوط به موسیقی زیرزمینی در دوره های مختلف، متفاوت بوده است.

حامد طاهری تهرانیان افزود: در دوره ای به موسیقی که فاقد مجوز از دستگاه های اجرایی بود، عنوان موسیقی زیرزمینی اطلاق می شد حتی اگر این موسیقی از نظر محتوا و آهنگ و کلام من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسیقی زیرزمینی، هنجار یا ناهنجاری

موسیقی زیرزمینی، هنجار یا ناهنجاری