مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 13:452020-03-02اقتصادي

تکلیف 238 هکتار اراضی کردستان مشخص شد


خالد جعفری روز دوشنبه در هشتمین جلسه هیات نظارت ماده 33 قانون حفاظت از جنگلها و مراتع کشور(کمیسیون نظارت بر طرحهای ماده 2و ماده 21) اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون وضعیت 100 پرونده سرمایه گذاری غیر کشاورزی در این استان برای واگذاری اراضی ملی بررسی شده است.

وی اضافه کرد: این طرح ها در بخش های مختلف از جمله واحد پذیرایی بین راهی، گردشگری، مجتمع خدمات رفاهی، احداث نیروگاه خورشیدی، بسته بندی آب معدنی، جمع آوری ضایعات سنگبری ها، توسعه باغات ، مرغداری گوشتی ، پرورش بوقلمون، گاوداری شیری و تولید کود مرغی فعالیت خواهند داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه فسخ قرارداد اجاره، تمدید قرارداد اجاره و تعیین مهلت از جمله تصمیماتی بوده که در خصوص واحدهای سرمایه گذاری اتخاذ شده است.

وی افزود: در بررسی های امروز 19فقره پرونده اراضی ملی که در سنوات گذشته برای اجرای طرح های کشاورزی، وابسته به کشاورزی و غیرکشاورزی به مساحت تقریبی 112 هکتار مترمربع بررسی شد تا با 81 پرونده هفت جلسه گذشته میزان تعیین تکلیفی های امسال به 238 هکتار برسد.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 220 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بوده که کردستان دارای 43 هزار هکتار باغ است که سالانه 330 هزار تُن انواع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف 238 هکتار اراضی کردستان مشخص شد

تکلیف 238 هکتار اراضی کردستان مشخص شد