مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 10:262020-03-02اقتصادي

آغاز به کار «بازارگواهی ظرفیت» بعد 7 سال/تسهیل ورود بخش خصوصی به صنعت برق


معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: بازار گواهی ظرفیت پس از گذشت قریب به هفت سال در تاریخ 28 بهمن ماه 1398 به صورت رسمی فعالیت خود را در بورس انرژی آغاز کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محسن بختیار، در رابطه با فعالیت بازار گواهی ظرفیت و اقدامات ضروری در راستای توسعه و تعمیق این بازار افزود: گواهی ظرفیت علاوه بر اجتناب از واگذاری انشعابِ برقِ غیرمتناسب، با تدارک ظرفیت نیروگاهی جدید به عنوان عاملی مخرب در تعادل و پایداری شبکه برق کشور، به ثبات، تعادل و پایداری بیشتر بخش مالی صنعت برق و تأمین امکانات مالی بیشتر این صنعت به ویژه در تأمین مالی پروژه های نیروگاهی منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: کشف صحیح تدارک ظرفیت نیروگاهی بر اساس ساز و کار عرضه و تقاضا در بازار، ارائه چشم اندازی مناسب به تصمیم گیران دولتی و سیاست گذاران جهت توسعه ظرفیت تولید و ارسال سیگنال اقتصادی به سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به تسهیل ورود بخش خصوصی به صنعت برق و سرمایه گذاری در آن و کمتر شدن دغدغه این وزارتخانه در راستای توسعه ظرفیت های تولید جدید، افزود: تخصیص بهینه منابع و کاهش هزینه ها با استفاده از ظرفیت ایجاد شده به واسطه عرضه اوراق گواهی ظرفیت توسط متقاضیان کاهش قدرت قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز به کار «بازارگواهی ظرفیت» بعد 7 سال/تسهیل ورود بخش خصوصی به صنعت برق

آغاز به کار «بازارگواهی ظرفیت» بعد 7 سال/تسهیل ورود بخش خصوصی به صنعت برق