مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 09:452020-03-02اقتصادي

راهکارهای کارشناسی برای کنترل پول


یک کارشناس اقتصادی افزایش نرخ رشد نقدینگی را در زیاد بودن هزینه های سازمان های دولتی و بدهی دولت به بانک مرکزی می داند و معتقد است تا زمانی که این موارد کاهش پیدا نکند و ساختارهای اقتصادی و سیستم بانکی اصلاح نشود، - یک کارشناس اقتصادی افزایش نرخ رشد نقدینگی را در زیاد بودن هزینه های سازمان های دولتی و بدهی دولت به بانک مرکزی می داند و معتقد است تا زمانی که این موارد کاهش پیدا نکند و ساختارهای اقتصادی و سیستم بانکی اصلاح نشود، ابزارهایی همچون بازار باز بانکی برای مهار پول و نقدینگی کافی نیستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جدیدترین اطلاعات منتشر شده از بانک مرکزی درباره نرخ رشد نقدینگی نشان از افزایش 28 درصدی آن در آذرماه سال جاری نسبت سال گذشته دارد.

در این زمینه - رییس کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه داده که طبق گفته این مقام مسئول 28 درصد رشد نقدینگی، رکورد نقدینگی نیست، زیرا در طول سال های گذشته رشد نقدینگی از این میزان هم بیشتر بوده است و تلاش می کنیم که آن را کنترل کنیم.

دلیل افزایش رشد نقدینگی از زبان همتی همچنین، همتی گفته که این رشد خوب نیست و تلاش می کنیم آن را کنترل کنیم.

البته سه درصدی که امسال نسبت به میانگین بیشتر شده نشان دهنده این است که ذخایر ارزی خالص ما افزایش یافته است؛ چراکه بانک مرکزی چند میلیارد دلار ارز برای رشد ذخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای کارشناسی برای کنترل پول

راهکارهای کارشناسی برای کنترل پول