مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 13:352020-03-01پزشكي

بخش خصوصی امکان تست گیری ویروس کرونا را ندارد


مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: کیت تشخیص ویروس کرونا دست دولت است و هیچ بخش خصوصی امکان تست گیری را ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سروش احمدی در نشست گانودرما و کرونا که ظهر امروز در سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه این بیماری دو قسمت پیشگیری و درمان دارد، اظهار کرد: افراد تا جایی که می توانند نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از انتقال بیماری به خود و دیگران جلوگیری کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه بیمار به کسی گفته می شود که تست کرونای وی مثبت اعلام شده باشد، ادامه داد: کیت تشخیصی دست دولت است و هیچ بخش خصوصی امکان تست گیری را ندارد، از همین رو فقط یک مرجع برای اعلام آمار وجود دارد و ما مجرایی برای دست یابی به اطلاعات نداریم.

احمدی افزود: کیت های تشخیصی باید یا از خارج از کشور وارد شده و یا در داخل تولید شوند که در مشهد دو تیم انستیتو پاستور و جهاد دانشگاهی برای تولید این دستگاه تلاش خود را می کنند، با تولید آن مسلماً خدمات بهتری به بیماران ارائه خواهد شد.

همچنین بیتا میرزایی، دبیر کمیسیون روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، ابراز کرد: ما در درمان بیماران ناظر تست نمی شویم و با شواهد سی تی اسکن ریوی و اپیدمی شدن بیماری درمان شروع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش خصوصی امکان تست گیری ویروس کرونا را ندارد

بخش خصوصی امکان تست گیری ویروس کرونا را ندارد