مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 13:152020-03-01اقتصادي

مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر چهارمحال و بختیاری موزه گردانی شد


عباس یزدانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در این طرح افزون بر 5 هزار شی موجود در 3 موزه این مجموعه جمع آوری، تمیزکاری ، شست وشو و براساس طرح جدید، چیده شد.

وی افزود: تمامی اشیای موجود در این موزه ها ضدعفونی و گندزدایی و سپس در محل های خود جاگذاری شده است.

یزدانی تصریح کرد: به دنبال این اقدام، قرار شد تا موزه های صنعت و دست بافت های محلی به زودی در این مجموعه راه اندازی شود.

وی یادآور شد: با راه اندازی موزه های صنعت و دست بافت های محلی در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر، تعداد موزه های موجود در این بنای تاریخی به 5 موزه افزایش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر هم اینک 3 موزه سنگ، حمام و مردم شناسی را در خود جا داده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، به تعدادی از کشورهای جهان نیز سرایت کرده است.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

قلعه چالشتر مربوط به دوره قاجار 27 مرداد 1377 با شماره ثبت 2101 و همچنین در تاریخ 20 آذر 1379 با شماره ثبت 2924 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر چهارمحال و بختیاری موزه گردانی شد

مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر چهارمحال و بختیاری موزه گردانی شد