مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 07:262020-03-01اقتصادي

حل مشکل انتقال پول با تاسیس شعب بانک های افغانستانی در چابهار


رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان گفت: در صورتی که بانک های افغانستانی در منطقه آزاد چابهار مجوز تاسیس شعبه دریافت کنند، بخش بزرگی از مشکلات نقل و انتقال پول به این کشور حل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیدحسین سلیمی درباره درخواست برخی از بانک های افغانستانی برای تأسیس شعبه در منطقه آزاد چابهار به دلیل معافیت این بندر از تحریم های آمریکا اظهار داشت: طی چند ماه گذشته و بعد از آنکه آرین بانک تحریم شد، یکی از بانک های افغانستان برای حضور در منطقه آزاد چابهار و تأسیس شعبه درخواست داشت که در صورت موافقت و انجام این کار، بخش بزرگی از مشکلات نقل و انتقالات پول حل خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر تراکنشی مربوط به منطقه آزاد چابهار که مربوط به افغانستان باشد، از تحریم های آمریکا معاف است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان اظهار داشت: در حال حاضر ولی ما برای تجارت با افغانستان و واردات و صادرات با این کشور دچار مشکل هستیم و نقل و انتقال پول به سختی انجام می شود.

در صورتی که هر بانکی مجوز فعالیت به دست آورد، تجارت و نقل و انتقال پول بین دو کشور تسهیل خواهد شد.

سلیمی در خصوص باز بودن مرزها بین ایران و افغانستان به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز گفت: طبق اعلام مقامات رسمی دو کشور، مرزها تقریباً بسته است، ولی گوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل مشکل انتقال پول با تاسیس شعب بانک های افغانستانی در چابهار

حل مشکل انتقال پول با تاسیس شعب بانک های افغانستانی در چابهار