مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 06:202020-03-01اقتصادي

زخم کرونا به جان بازار میوه


در چند روز اخیر به دنبال شیوع ویروس کرونا و با قیمت افسارگسیخته ی میوه و تره بار، به خصوص مرکبات و سیر، فشار مضاعف دیگری به مردم وارد آمده که موجبات نگرانی آن ها را فراهم کرده است.

- حرف تازه ای نیست اگر بگوییم بازار در نوسان و قیمت ها در حال افزایش هستند و شاید چنین به نظر بیاید که با تکرار مکرر عدم توازن قیمت ها در سطوح مختلف بازار، این جریان برای مردم به امری عادی تبدیل شده اما واقعیت این است که گرانی اقلام و مواد غذایی، هر روز فشار افزون تری را به مردم تحمیل کرده و سفره های آنان - به ویژه اقشار پایین تر جامعه - را هر بار کوچک تر و محقرتر از قبل می کند؛ مردمی که حقوق ماهیانه شان هیچ سنخیتی با خرج و مخارج روزانه ی آن ها ندارد.

سعید در این باره با نوعی ناراحتی آمیخته با تعجب می گوید: همین هفته ی گذشته از میوه فروش محله مان پرتقال را کیلویی 7 هزار تومان خریدم و امروز که برای خرید به جایی دیگر رفته بودم، قیمت پرتقال به 12 هزار تومان و سیب به 14 هزار تومان رسیده بود! شهروندی دیگر تعریف می کند: به تازگی برای خریدن میوه به دو میوه فروشی در میدان بهشت صادق مراجعه کردم.

آنها هم در مورد گرانی میوه ها می گفتند که گرانی از جانب آنان نیست و در میدان میوه و تره بار نیز قیمت ها را بالا برده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم کرونا به جان بازار میوه

زخم کرونا به جان بازار میوه