مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 05:352020-03-01بين الملل

سیاست قرنطینه و انزوا عامل بقا و شیوع کرونا در سطح جهان


یک کارشناس روابط بین الملل تاکید کرد: یافتن راهی برای تشخیص سریع و درمان بیماری کرونا هدف بسیاری از آزمایشگاه ها در سراسر دنیا است و نیاز به یک بسیج عمومی برای دستیابی به آن دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فاطمه شریفی، کارشناس روابط بین الملل در یادداشتی نوشت: این روزها بشر درگیر مبارزه با ویروسی شده که پنج میلیون بار از خودش کوچکتر است.

نام این موجود ذره بینی کروناویروس است که نخستین بار در شهر ووهان چین پدیدار شد و در عرض چند ماه از دشمنی ناشناخته به اضطرابی جهانی تبدیل شد.

بسیاری از کشورها به ویژه همسایگان کشورهای مبتلا با اضطراب و ترس به روش های سنتی و ابتدایی متوسل شدند و با قرنطینه، قطع ارتباطات و بستن مرزهای خود، به دنبال یافتن راه حل موقتی برای مصون ماندن از شیوع این ویروس هولناک در میان شهروندانشان برآمدند، غافل از آنکه با ایجاد محدودیتهای سختگیرانه مسافرتی مسیر را برای همکاری های جهانی و ریشه کن کردن این ویروس سخت تر می کنند.

اما به راستی چرا ایجاد محدودیتهای سختگیرانه مسافرتی نمی تواند کار آمد باشد؟ هنگامی که سازمان جهانی بهداشت (WHO) اپیدمی کرونا را وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد، بیش از 70 کشور جهان اقدام به اعمال محدودیت های مسافرتی با چین کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست قرنطینه و انزوا عامل بقا و شیوع کرونا در سطح جهان

سیاست قرنطینه و انزوا عامل بقا و شیوع کرونا در سطح جهان