مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 02:252020-02-29اجتماعي

غرس 100 هزار اصله نهال در کردستان به مناسبت هفته درختکاری


مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: در هفته منابع طبیعی پیش بینی می شود تعداد 100 هزار اصله نهال در عرصه های ملی استان غرس شود.

- پیمان فتاحی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: امسال نیز همچون سال های گذشته هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی از تاریخ 15 لغایت 21 اسفندماه و با شعار نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز در سراسر  استان برگزار می شود.

 فتاحی گفت: درختکاری در استان کردستان تنها به اسفندماه منتهی نشده بلکه با توجه به شرایط اقلیمی استان  و میانگین بارندگی های مناطق و سطح  تعهدات سازمانی، بعد از انتخاب محدوده های مستعد برای جنگل کاری و توسعه جنگل، این مهم از روز چهاردهم آذرماه سالجاری در استان  آغاز شده و تاکنون در بیش از  1300 هکتار از محدوده های اراضی ملی تعیین شده با مشارکت آبخیزنشینان و جوامع محلی؛ توسط این اداره کل عملیات جنگل کاری و غنی سازی جنگل با بذر و نهال گونه های بومی و سازگار با اقلیم در سطح استان  انجام شده است.

وی افزود: نکته شاخص نهال کاری های انجام شده در سالجاری، تعیین محدوده های مستعد برای غرس، نظارت فنی و کارشناسی در حین اجرا، انتخاب گونه های سازگار با مناطق تعیین شده،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرس 100 هزار اصله نهال در کردستان به مناسبت هفته درختکاری

غرس 100 هزار اصله نهال در کردستان به مناسبت هفته درختکاری