مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اسفند 1398 ساعت 16:052020-02-29اقتصادي

سالانه 2 میلیون اصل نهال در نهالستان های کردستان تولید می شود


خالد جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 6 نهالستان در استان فعال است، اظهار داشت: از این تعداد 2 نهالستان در سنندج، 2 نهالستان در مریوان و در شهرستان های سقز و سروآباد هم هر کدام یک نهالستان وجود دارد.

وی تولید نهال در نهالستان های استان را در طول سال 2 میلیون و 300 اصل نهال اعلام کرد و افزود: بیشترین و شناخته ترین نهال و نشاء تولیدی نهالستان های استان در سطح کشور مربوط به قلمه انگور سیاه و نشاء توت فرنگی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه نظارت و کنترل کیفیت مراحل تولید نهال در نهالستان های استان همواره در اولویت است، گفت: علاوه براین برای کاشت نهال در مراکز تولید و توزیع به کشاورزان باید آموزش و راهنمایی های لازم ارائه شود.

جعفری با بیان اینکه تولید نهال در نهالستان ها به حفظ منابع آب و خاک کمک می کند، اضافه کرد: ایجاد نهالستان ها علاوه بر اشتغالزایی موجب توسعه اقتصادی منطقه هم خواهد شد.

وی یادآور شد: نهال های تولیدی در استان کردستان بیشتر شامل پایه رویشی سیب، هسته دارها، گردوی پیوندی و انگور است که به متقاضیان در اقصی نقاط ایران صادر می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به میزان اشتغالزایی این نهالستان ها اشاره کرد و گفت: به طور متوسط در هریک از نهالستان های استان به طور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 2 میلیون اصل نهال در نهالستان های کردستان تولید می شود

سالانه 2 میلیون اصل نهال در نهالستان های کردستان تولید می شود