مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اسفند 1398 ساعت 15:002020-02-29اقتصادي

خسارت آفت زنبور مغزخوار به 50 درصد باغات بادام در سیرجان


رییس جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: 5 هزار و 100 هکتار سطح زیر کشت بادام در شهرستان سیرجان است که 50 در صد این درختان دچار آفت زنبور مغزخوار شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سیرجان، اکبر محمودآبادی عنوان داشت: 5 هزار و 100 هکتار سطح زیر کشت بادام در شهرستان سیرجان است که 50 در صد این درختان دچار آفت زنبور مغزخوار شدند.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان اظهار داشت: این آفت تاکنون بیش از 640 میلیارد ریال به سطح باغات و نهالستان های زیر کشت بادام در منطقه شمالی سیرجان در هماشهر،  پاریز و بلورد خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد:  امروز به همت بسیج مهندسان کشاورزی و همکاری کشاورزان و با توجه به اینکه زنبور مغزخوار بادام سالانه خسارت زیادی به محصول بادام می زند و زمستان را دربادام های آلوده برروی درختان به سر می برد، بهترین روش مبارزه، جمع آوری وسوزاندن همگانی بادام های آلوده است.

محمودآبادی ابراز داشت: برای مهار این آفت نیز کلاس های آموزشی در مناطق پاریز، بلورد و هماشهر برگزار شده است و به کشاورزان هم توصیه شده که درختان خود را با کودهای مناسب تقویت کنند و میوه های آلوده به زنبور نیز جمع آوری و در آتش نابود شوند.

وی افزود:این آفت تهدید بزرگی برای بادامستان های شهرستان است و لازم است، باغداران با عملیات همگانی و منسجم در راستای کاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت آفت زنبور مغزخوار به 50 درصد باغات بادام در سیرجان

خسارت آفت زنبور مغزخوار به 50 درصد باغات بادام در سیرجان