مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اسفند 1398 ساعت 12:352020-02-29بين الملل

کابل: آمریکا تا 14 ماه آینده افغانستان را ترک می کند


بر اساس بیانیه مشترک دولت آمریکا و افغانستان که در کابل صادر شد، قرار است نیروهای آمریکایی و خارجی تا 14 ماه آینده به طور کامل افغانستان را ترک کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، همزمان با امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان، افغانستان و آمریکا در بیانیه ای مشترک درباره چگونگی همکاری های آینده دو کشور اعلام آمادگی کردند.

این بیانیه که از سوی اشرف غنی، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا صادر شد، یک مقدمه و سه بخش دارد.

در مقدمه این بیانیه درباره تاریخ همکاری های آمریکا و افغانستان، ادامه این همکاری ها و نیز شرایط امضای توافق صلح آمده است؛ تضمین برای جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان توسط گروه های تروریستی، مشخص شدن جدول زمانی برای خروج همه نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف از افغانستان، توافق صلح در پی مذاکرات بین الافغانی و برقرای آتش بس همیشگی و جامع از شرایطی هستند که در این مقدمه به آن اشاره شده است.

بخش نخست این بیانیه که تحت نام تعهدات افغانستان و آمریکا مشخص شده ، چهار جز دارد؛ 1: جمهوری اسلامی افغانستان و ایالات متحده تصدیق می کنند که القاعده، شاخه خراسان داعش و سایر گروه ها یا افراد تروریستی جهانی که همچنان از خاک افغانستان برای جذب اعضا، جمع آوری سرمایه، آموزش افراد وابسته و برنامه ریزی و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابل: آمریکا تا 14 ماه آینده افغانستان را ترک می کند

کابل: آمریکا تا 14 ماه آینده افغانستان را ترک می کند