مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اسفند 1398 ساعت 09:502020-02-29دانش

کیت تشخیص کرونا توسط یکی از شرکت های دانش بنیان ساخته شد


محققان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری لرستان موفق به ساخت کیت تشخیص کرونا شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، به نقل از پارک علم و فناوری لرستان، علی غلامی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری لرستان در خصوص فرآیند ساخت این کیت اظهار داشت: قبل از اینکه ویروس وارد کشور شود و پس از آنکه ژنوم این ویروس در پایگاه اطلاعاتی آمریکا قرار گرفت، طراحی این کیت در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کیت تشخیص کرونا براساس استانداردهای جهانی ساخته و طراحی شده است، تصریح کرد: محققان این شرکت دانش بنیان، قطعه ای از ژنوم ویروس را به صورت شبیه سازی شده در آورده و سنتز کردند و در آزمایش کیت بسیار عالی جواب گرفتیم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: بعد از اینکه ویروس وارد کشور شد، یک نمونه ویروس را به صورت RNA از آزمایشگاه امام رضا(ع) اراک تهیه شد و فرآیندهای لازم را انجام و سپس با کیت تولیدی شرکت آن را آزمایش و به صورت کاملاً موفقیت آمیز جواب مثبت به دست آمده است.

غلامی با تاکید بر اینکه یک نمونه مورد بالینی از اراک با کیت های تولیدی ما تست شده و موفقیت آمیز بوده است، اظهار داشت: هم اکنون تنها نیاز است کیت تولیدی را با کیتی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد شده و در مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیت تشخیص کرونا توسط یکی از شرکت های دانش بنیان ساخته شد

کیت تشخیص کرونا توسط یکی از شرکت های دانش بنیان ساخته شد