مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اسفند 1398 ساعت 07:402020-02-29اقتصادي

کاهش 55 درصدی جرایم فیشینگ با اجرای سرویس رمز دوم پویا


با اجرای سرویس رمز دوم پویا در کشور، میزان جرایم حوزه فیشینگ تا 55 درصد کاهش پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار وحید مجید در تشریح این خبر اظهار داشت: حدود 80 درصد از پرونده های سایبری کشور مربوط به جرایم اقتصادی و مالی بوده، که جرم برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب با شگرد فیشینگ با بیش از 65 درصد بیشترین میزان جرایم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قابل توجه صفحات فیشینگ و همچنین روند رو به رشد جرایم این حوزه طی چند سال اخیر، در راستای پیشگیری وضعی جرایم، راه اندازی سرویس رمز دوم پویا (OTP) در خریدهای اینترنتی در دستور کار قرار گرفت.

رییس پلیس فتا ناجا تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و انجام اقدامات زیرساختی در حوزه استانداردسازی خدمات غیرحضوری بانکی و پیاده سازی اصلاحات لازم در درگاه ها و بسترهای پرداخت الکترونیکی، طی برنامه ریزی های انجام شده از 21 بهمن ماه سال جاری طرح مذکور به صورت کامل به اجرا در آمد و استفاده از رمز دوم پویا در تراکنش های غیرحضوری بالای یک میلیون ریال الزامی شد.

این مقام مسئول ضمن تشکر از رییس و مسئولان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای این پروژه کلان ملی افزود: با اجرای این طرح و برابر بررسی های به عمل آمده از پرونده های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 55 درصدی جرایم فیشینگ با اجرای سرویس رمز دوم پویا

کاهش 55 درصدی جرایم فیشینگ با اجرای سرویس رمز دوم پویا