مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 14:252020-02-28اجتماعي

اتمام بازسازی «پل تاریخی چهر» طی یک ماه آینده


معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اتمام مرمت پل تاریخی چهر در شهرستان هرسین که سال گذشته در جریان سیلاب آسیب دیده بود، خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، برشاهی با اشاره به بارش های سیل آسای ابتدای امسال، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمان بارش ها به دلیل بالا رفتن حجم آب رودخانه چهر، شکافی از کنار این پل تاریخی ایجاد شد تا در عبور آب تسهیل ایجاد شده و سیلی بدنبال نداشته باشد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه این پل محل تردد وسایل نقلیه است، بنابراین اداره کل راهداری بخش های تخریب شده و حاشیه پل را بازسازی خواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت بازسازی این قسمت ها توسط اداره کل راهداری از مدتی پیش شروع شده، افزود: بخش هایی از نمای اصلی پل هم که در سیل تخریب شده بود، توسط اداره کل میراث فرهنگی استان ظرف روزهای آینده مرمت می شود.

او میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای مرمت این پل را یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پیمانکار این پروژه مشخص شده و با شروع فعالیتش در روزهای آینده پیش بینی می کنیم ظرف یک ماه آینده عملیات مرمت آن به اتمام برسد.

برشاهی در ادامه به مقاومت پل های تاریخی کرمانشاه در برابر سیلاب ها اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته هم بارش های سیل آسایی در سطح کرمانشاه داشتیم، اما خوشبخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام بازسازی «پل تاریخی چهر» طی یک ماه آینده

اتمام بازسازی «پل تاریخی چهر» طی یک ماه آینده