مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 09:502020-02-28فرهنگي

معمای سینماگران «درجه دار»/ فرهادی و شمقدری چگونه «دکتر» شدند؟


سازمان سینمایی «اطلاعات ارزشیابی هنرمندان سینما» را در حالی منتشر کرد که برمبنای آن طیف گسترده ای از سینماگران از اصغر فرهادی تا جواد شمقدری مدرک معادل «دکتری» دریافت کرده اند؛ - سازمان سینمایی اطلاعات ارزشیابی هنرمندان سینما را در حالی منتشر کرد که برمبنای آن طیف گسترده ای از سینماگران از اصغر فرهادی تا جواد شمقدری مدرک معادل دکتری دریافت کرده اند؛ اما چگونه؟ از سازمان سینمایی مصطفی سماوات به عنوان دبیر شورای اعطای درجه هنری به هنرمندان به عنوان مرجع پاسخگویی به این ابهامات معرفی شد تا درباره کم و کیف و چگونگی اعطای این درجه ها و سابقه فعالیت این شورا توضیحاتی ارائه کند.

شورای اعطای درجه هنری از کجا آغاز شد؟ سماوات در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سابقه فعالیت شورای اعطای درجه هنری به هنرمندان در سازمان سینمایی توضیح داد: این آمار از سال 84 به این طرف در اختیار بوده و براساس آن درجه هنری به هنرمندان اعطا شده است.

بخشی از هنرمندان خودشان درخواست کسب این درجه را می دهند و بخشی از هنرمندان شناخته شده که آثارشان مشخص است به پیشنهاد همان شورای اصلی درجه بندی هنرمندان مورد بررسی قرار می گیرند و بعد از جمع بندی، درجه به آن ها اعطا می شوداین مدیر سازمان سینمایی افزود: در واقع این فهرست یک بانک اطلاعاتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معمای سینماگران «درجه دار»/ فرهادی و شمقدری چگونه «دکتر» شدند؟

معمای سینماگران «درجه دار»/ فرهادی و شمقدری چگونه «دکتر» شدند؟