مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 08:302020-02-28بين الملل

وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو فردا به کابل سفر می کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که قرار است مارک اسپر ، وزیر دفاع آمریکا و ینس استولتنبرگ ، دبیر کل ناتو فردا (شنبه، - قرار است همزمان با امضا قرارداد صلح میان آمریکا و طالبان در دوحه قطر وزیر دفاع این کشور و همچنین دبیرکل ناتو به کابل سفر کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که قرار است مارک اسپر ، وزیر دفاع آمریکا و ینس استولتنبرگ ، دبیر کل ناتو فردا (شنبه، 10 حوت) برای اعلام تعهدات جامعه جهانی با دولت افغانستان به کابل سفر کنند.

صدیق صدیقی سخن گوی ریاست جمهوری افغانستان امروز گفت که وزیر دفاع امریکا و دبیر کل ناتو پس از دیدار با رییس جمهور غنی در پیوند به این تعهدات یک اعلامیه مشترک نیز صادر می کنند.

همزمان با آن قرار است که فردا توافق نامه ی صلح میان امریکا و گروه طالبان فردا در قطر به امضا برسد.

بی بی سی فارسی به نقل از سهیل شاهین، سخن گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که در مراسم امضای این توافق نامه وزیران خارجه و نمایندگان ویژه ی حدود 30 کشور و سازمان های معتبر بین المللی شرکت می کنند.

صدیق صدیقی نیز از امضای این موافقت نامه ابراز امیدواری کرده و آن را یک گام مثبت برای آغاز گفت وگوهای گروه طالبان و دولت افغانستان خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو فردا به کابل سفر می کنند

وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو فردا به کابل سفر می کنند