مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 07:352020-02-28اقتصادي

100 میلیارد ریال برای بازسازی منازل روستایی تیران و کرون اختصاص یافت


مسعود مرادیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اثر بارندگی شدید و سیلاب های فروردین و اردیبهشت امسال بخشی از منازل روستایی شهرستان آسیب دیدند که برای بهبود وضعیت این واحدهای مسکونی و سایر خانه های در معرض خطر، طرح بازسازی 500 واحد در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در مرحله اول این برنامه بازسازی 250 واحد مسکونی روستایی با افزون بر 100 میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار گرفت که این بودجه به صورت تسهیلات بانکی بلاعوض و قرض الحسنه به مالکان پرداخت می شود.

مدیر بنیاد مسکن تیران و کرون با بیان این که روستای دره بید یکی از روستاهایی است که بخش زیادی از منازل آن با گل و سنگ ساخته شده و در معرض خطر هستند بر این اساس ستاد بازسازی در این روستا تشکیل و فعالیت های اداری آن در همان روستا انجام می شود.

وی به پروژه مقاوم سازی خانه های روستایی اشاره و اضافه کرد: از 10 سال پیش تاکنون این پروژه با ارائه تسهیلات بانکی به مالکان روستایی انجام می شود که تاکنون چهار هزار پرونده در این خصوص تشکیل و وام به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: پرداخت 136 فقره وام 400 میلیون ریالی برای مقاوم سازی خانه های روستایی به تیران و کرون اختصاص یافت که پس از تشکیل پرونده به بانک های عامل معرفی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 میلیارد ریال برای بازسازی منازل روستایی تیران و کرون اختصاص یافت

100 میلیارد ریال برای بازسازی منازل روستایی تیران و کرون اختصاص یافت