مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 07:252020-02-28اقتصادي

تولید قارچ خوراکی در خراسان شمالی 30 درصد افزایش یافت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی عبداله یوسفی گفت: سالانه بیش از 550 تن قارچ خوراکی در واحدهای تولیدی این استان تولید می شود که در سال جاری با بهره برداری از دو واحد پرورش و تولید قارچ خوراکی میزان تولید نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این میزان قارچ خوراکی در 48 واحد تولید می شود که چهار واحد آن صنعتی و بقیه در قالب مشاغل خانگی است.

یوسفی میزان اشتغال مستقیم در واحدهای پرورش قارچ استان را 80 نفر و ارزش اقتصادی این محصول را هفت میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: قارچ تولید شده استان علاوه بر مصرف داخلی به سایر استان های هم جوار نیز صادر می شود.

وی بهبود کمی و کیفی تولید قارچ را مشروط به استفاده از پارامترهای متعددی از قبیل کیفیت کمپوست، اسپان یا بذر انتخاب شده و ایجاد عوامل محیطی مطلوب (تأمین دما و رطوبت) در سالن ها عنوان کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به این که قارچ تولیدی استان غالباً از نوع دکمه ای است گفت: در راستای حمایت از تولید و ارتقا دانش فنی بهره برداران اقدامات لازم جهت تسهیل در امور صدور مجوزهای تأسیس و بهره برداری، تأمین تسهیلات برای طرح های تولید و توسعه و برگزاری کلاس های آموزشی با هم کاری سایر دستگاه ها (اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید قارچ خوراکی در خراسان شمالی 30 درصد افزایش یافت

تولید قارچ خوراکی در خراسان شمالی 30 درصد افزایش یافت