مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 07:052020-02-28اقتصادي

تدابیر لازم برای سهولت صادرات کالا در مرزهای خراسان رضوی اتخاذ شد


علی رسولیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان رضوی افزود: بعد از مسایلی که پیرامون بیماری کرونا به وجود آمد و محدودیتهای کشورهای همسایه برای مبادلات مرزی با ایران و صادرات کالاهای ایرانی بلافاصله کمیته اقتصادی مرز در قالب این شورا تشکیل شد.

وی ادامه داد: خراسان رضوی از منطقه دوغارون با کشور افغانستان و از مرزهای سرخس و لطف آباد با کشور ترکمنستان مبادلات اقتصادی دارد که طی چند روز گذشته دولت ترکمنستان ورود کامیونهای ترانزیتی و صادراتی همه کشورها از جمله ایران را به کشور خود ممنوع کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از معطلی کامیون های صادراتی و ترانزیتی در مرز سرخس گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده، دو مسیر برای خروج کالا از مرزهای سرخس و لطف آباد وجود دارد که نخستین مسیر، حمل و نقل ریلی کالاست که دولت ترکمنستان محدودیتی برای آن ایجاد نکرده است.

رسولیان افزود: دومین مسیر ترانس شیپمنت ریلی است به نحوی که کامیون های ترانزیتی و صادراتی در مرزهای سرخس و لطف آباد بار خود را تخلیه کنند و کالا از کامیون به واگنهای باری منتقل شود و سپس کالاها از طریق حمل و نقل ریلی به کشورهای مقصد انتقال یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدابیر لازم برای سهولت صادرات کالا در مرزهای خراسان رضوی اتخاذ شد

تدابیر لازم برای سهولت صادرات کالا در مرزهای خراسان رضوی اتخاذ شد