مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 05:502020-02-28سياسي

خداوند با غیبت امام مهدی(ع) مؤمنان را از مدعیان تمییز می دهد


غیبت امام مهدی(ع)، امتحانی الهی است که آن، مؤمنان راستین و ثابت قدم را از مدعیان دروغین و مسلمانان سست عنصر تمییز می دهد.

- غیبت امام مهدی(ع)، امتحانی الهی است که آن، مؤمنان راستین و ثابت قدم را از مدعیان دروغین و مسلمانان سست عنصر تمییز می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، متن زیر برشی از کتاب معرفت امام زمان اثر ابراهیم شفیعی سروستانی است که در ادامه می خوانید؛ در روایات معصومین (ع) و سخنان دانش‏وران بزرگ شیعه از موضوع های مختلفی به عنوان حکمت، فلسفه یا علت غیبت امام عصر (ع) یاد شده است که در بخش قبلی این یادداشت به برخی از مهم ترین آنها اشاره کردیم.

از برخی روایات استفاده می شود که غیبت امام مهدی (ع)، امتحانی الهی است که خداوند به وسیله آن، مؤمنان راستین و ثابت قدم را از مدعیان دروغین و مسلمانان سست عنصر تمییز می دهد.

امام حسین (ع) در روایتی ضمن پیش‏‬ بینی غیبت امام مهدی (ع) تصریح می کند که در این غیبت، گروهی از دین برمی گردند و گروهی بر دین پابرجا می مانند.

این بیان امام حسین (ع) نیز می تواند شاهدی بر امتحان بودن غیبت امام دوازدهم باشد.

متن روایت به این شرح است: لَهُ غَیْبَهٌ یَرْتَدُّ فِیها أَقْوامٌ وَ یُثَبِّتُ فِیها عَلَی الدِّینِ آخَرُونَ فَیُؤْذُونَ وَ یُقالُ لَهُمْ (ع) مَتی هذَا الْوَعْدُ إنْ کُنْتُمْ صادِقیِنَ.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خداوند با غیبت امام مهدی(ع) مؤمنان را از مدعیان تمییز می دهد

خداوند با غیبت امام مهدی(ع) مؤمنان را از مدعیان تمییز می دهد