مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 15:152020-02-27اقتصادي

شفاف سازی و انضباط در نظام مالی یزد


کاهش هزینه ها، دقت نظر و سرعت در انجام عملیات مالی، کاهش فرآیند دریافت و پرداخت، شفاف سازی، هوشمندسازی و انضباط مالی از اهداف اجرای طرح خزانه داری الکترونیک است.

همچنین صرفه جویی در هزینه های عمومی با تاکید بر تحول اساسی در ساختار سنتی خزانه داری، منطقی سازی اندازه دولت، حذف دستگاه های موازی و غیر ضرور و هزینه های زائد برای پرداخت حقوق کارکنان دولت، شفاف سازی اقتصاد و جلوگیری از اقدامات، فعالیت ها و زمینه های فسادزا در حوزه های مالی از جمله سیاست هایی است که با اجرای خزانه داری الکترونیک دنبال می شود.

طرح یاد شده یکی از مهمترین و اثرگذارترین طرح دولت یازدهم و دوازدهم در بحث انضباط، شفاف سازی و هوشمند سازی عملیات مالی در طول پس از انقلاب اسلامی است.

در راستای خزانه داری الکترونیکی و لزوم طرح تمرکز حساب های دولتی نزد بانک مرکزی، ساز وکارهایی برای دولت فراهم شده است تا به صورت آنلاین حساب های خود را در تمامی بانک ها مدیریت کند.

امکانی که با توجه به پراکندگی حساب ها تاکنون برای دولت فراهم نبود و استفاده بهینه از منابع دولتی را با مشکل مواجه می کرد.

شفاف سازی، کاهش چشمگیر دسته چک های صادره، جلوگیری از خلق پول ناشی از رسوب حساب های دولتی در بانک های مختلف و ساماندهی و تضمین پرداخت های سریع و مطمئن حقوق کارکنان دولت از مزیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفاف سازی و انضباط در نظام مالی یزد

شفاف سازی و انضباط در نظام مالی یزد