مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 08:152020-02-27دانش

تصاویر را از فاصله 30 کیلومتری واضح ببینید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان موسسه فناوری استیونز یک سیستم تصویربرداری 3 بعدی ساخته اند که از ویژگی های کوانتومی نور برای ایجاد تصاویر 40000 بار واضح تر از فناوری های فعلی استفاده می شود و راه را برای حسگر های LIDAR که قبلا هرگز دیده نشده .

- یک گروه تحقیقاتی با استفاده از یک روش جدید، توانستند تصاویری با وضوح بالا در فاصله های زیاد ایجاد کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان موسسه فناوری استیونز یک سیستم تصویربرداری 3 بعدی ساخته اند که از ویژگی های کوانتومی نور برای ایجاد تصاویر 40000 بار واضح تر از فناوری های فعلی استفاده می شود و راه را برای حسگر های LIDAR که قبلا هرگز دیده نشده و تشخیص در ماشین های خودران، نقشه برداری ماهواره ای، سیستم های ارتباطی فضایی و تصویربرداری پزشکی از شبکیه چشم، هموار می کند.

این کار به سرپرستی Yuping Huang، مدیر مرکز علوم کوانتوم و مهندسی در استیونز، به یک مشکل قدیمی با LIDAR می پردازد که لیزر ها را در فاصله های زیاد شلیک و بازتاب نور را شناسایی می کند.

با اینکه شناساگر های نوری این سیستم ها به اندازه کافی حساس هستند تا تصاویر با جزییات خوبی فقط با چند فوتون (ذرات بسیار کوچکی که می توانند با اطلاعات رمزگذاری شوند) ایجاد کنند، تمایز قطعات منعکس شده از نور لیزر، از پس زمینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصاویر را از فاصله 30 کیلومتری واضح ببینید

تصاویر را از فاصله 30 کیلومتری واضح ببینید