مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 07:262020-02-27پزشكي

ماسک و آن روی دیگرش؛ زشت و زیبای ماسک در شیراز


یک فوق تخصص بیماری های عفونی و ریه در شیراز با اشاره به اینکه افراد سالم به ماسک نیازی ندارند، گفت: استفاده از ماسک به خصوص ماسک فیلتردار ممکن است برای فرد سالم مشکلات بهداشتی نیز به وجود بیاورد، -  زینب محرابی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در شیراز، از نایاب شدن ماسک در وضعیت کنونی ابراز نگرانی کرد و افزود: افراد مبتلا به سرطان، بیماران دیابتی و فشار خون، بیماران خود ایمنی و سایر بیماران خاص بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند و نایاب شدن اقلام بهداشتی برای آنان تهدید جدی محسوب می شود.

وی با یادآوری اینکه ویروس کرونا جدید و ناشناخته است، اضافه کرد: رفتارهای این ویروس ناشناخته است و نمی توان در تمام زمینه ها نظر قطعی داد، بنابراین کنترل و جلوگیری از انتشار آن بهترین اقدام است.

 محرابی با تأکید بر اهمیت رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مرتب دست ها، افزود: برخورد لباس با محیط آلوده نیز خطرساز است و باید البسه خارج از منزل نیز در محل جدا نگهداری شوند.

 وی از آب و صابون به عنوان بهترین محلول ضدعفونی کننده یاد کرد و گفت: استفاده از داروهای کورتون دار مانند بتامتازون و دگزامتازون بر روی ویروس کرونا اثر نامناسب دارد و ممکن است بیمار مبتلا را با خطر مرگ مواجه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک و آن روی دیگرش؛ زشت و زیبای ماسک در شیراز

ماسک و آن روی دیگرش؛ زشت و زیبای ماسک در شیراز