مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 05:462020-02-27اقتصادي

شالیکاران مازندران در انجام خزانه گیری عجله نکنند


مدیریت جهاد کشاورزی آمل به صورت رسمی اعلام کرد که خزانه گیری از نوع رقم فجر در 5 هکتار از زمین های حوزه مراکز جهاد کشاورزی سورک و رییس آباد این شهرستان انجام شد و پیش بینی می شود در صورت مساعد بودن شرایط جوی، دهه اول فروردین اولین نشاکاری در این منطقه انجام شود.

خزانه گیری ، مرحله دوم از کشت و کار برنج پس از شخم و شیار است که بر اساس آمار جهاد کشاورزی تاکنون حدود 60 درصد شالیزارهای استان شخم و شیار زمستانه شده است.

کارشناسان کشاورزی بهترین زمان برای خزانه گیری برنج را نیمه اول فروردین می دانند ، اما در یک دهه اخیر به دلیل تغییرات آب و هوایی و از پنج سال پیش با هدف کشت دوم ، شمار زیادی از شالیکاران از دهه سوم اسفند خزانه گیری را آغاز می کردند که این اقدام در 2 سال اخیر به دهه اول اسفند کشیده شده است.

مشاهدات و بررسی ها از هواشناسی مازندران نشان می دهد که در 2 هفته اخیر نوسانات دمایی در دشت و جلگه و ارتفاعات استان به شدت بالا بوده است بطوری که با اختلاف دمای 8تا 12 درجه ای مواجه بوده ایم.

بیشتر روزهای هوای هفته اول استفند ماه سال جاری استان مازندران نیز همراه با بارندگی شدید در دشت و جلگه و در ارتفاعات نیز برف و کولاک بوده است و دمای هوا نیز به کمتر از 10 درجه سانتی گراد رسید و این دمای هوا اصلا برای خزانه گیری مناسب نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شالیکاران مازندران در انجام خزانه گیری عجله نکنند

شالیکاران مازندران در انجام خزانه گیری عجله نکنند