مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 05:462020-02-27اجتماعي

لرستان و حکایت یک ضرب المثل


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، در نخستین روزهای فروردین ماه سال جاری بود که سیلاب سهمگین در پس سیلاب روزهای پایانی سال 97 خانه و کاشانه بسیاری از مردم مناطق سیلزده را در هجومی سرزده و به یکباره به یغما برد.

چه بسیار منازل و مدارسی که تخریب شدند و چه درسهای ناتمامی که در مدارس تخریبی لرستان برجای ماند و چه بسیار واحدهای تولیدی که امید و حاصل دسترنج کارگران و کارفرمایان را غوطه ور در موج های خروشان نظاره گر شدند.

هنوز خاطرات دانش آموزان در کیف و کتاب های به گل نشسته فراموش نشده است و خانه های مناطق سیلزده آنچنان که باید کمر خمیده را از زیر آوارهای سیلزده صاف نکرده اند، که بار دیگر در ماه پایانی سال خاطرات تلخ فرودین ماه تکرار شد.

خاطرات روزهای نخست سال جاری را که مرور می کنی، شب پرهراس مردم معمولان بر بام های خانه یاد آوری می شود که منازل در زیر آب غوطه ور شد و مردم به امید امدادرسانی شب تا صبح را بر پشت بام ها سپری می کردند و لحظه به لحظه نظاره گر بالاآمدن سطح آب بودند.

ساکنان آواره منازل حریم رودخانه کشکان هنوز هراس شبی را کشکان به یکباره و در نیمه شب تمام حریم و بستر خود را باز پس گرفت، خوب به خاطر دارند.

بارندگی بی سابقه و جاری شدن سیل فروردین ماه 98 در حالی باعث طغیان رودخانه ها و حجم بالای خسارت در لرستان شد که به عقیده کارشناسان دانشگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لرستان و حکایت یک ضرب المثل

لرستان و حکایت یک ضرب المثل