مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 05:402020-02-27بين الملل

دولت جدید تونس رأی اعتماد گرفت


پارلمان تونس در جلسه ای 15 ساعته سرانجام با 129 رأی موافق، 77 رأی مخالف، به دولت جدید این کشور رأی اعتماد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت جدید تونس به نخست وزیری الیاس الفخفاخ بامداد امروز پنجشنبه (به وقت تهران) با کسب 129 رأی موافق، 77 رأی مخالف و یک رأی ممتنع، رأی اعتماد پارلمان این کشور را به دست آورد.

بر اساس گزارش روزنامه العربی الجدید ، جلسه پارلمان برای رأی اعتماد به دولت حدود پانزده ساعت طول کشید و دولت الفخفاخ کمترین میزان رأی موافق در بین هفت دولت اخیر این کشور از ناآرامی های سال 2011 تا کنون را کسب کرد.

پس از آنکه الحبیب الجملی نامزد النهضه نتوانست رأی اعتماد پارلمان را کسب کند قیس سعید رییس جمهور تونس در 20 ژانویه گذشته رسما الفخفاخ را مأمور تشکیل کابینه کرد.

در ادامه این گزارش آمده: علی رغم رایزنی های ماراتونی الفخفاخ و امیدواری وی به کسب 160 رأی، وی تنها با کسب 129 رأی توانست رأی اعتماد بگیرد.

العربی الجدید افزود، نخست وزیر جدید تونس با سیلی از انتقادات از سوی ائتلاف های قلب تونس ، الدستوری الحر ، ائتلاف الکرامه و برخی نامزدهای مستقل روبروست و محور این انتقادات درباره دو تابعیتی بودن الفخفاخ و برخی وزرای وی و نیز حضور برخی اشخاص وابسته به نظام زین العابدین بن علی رییس جمهور پیشین تونس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت جدید تونس رأی اعتماد گرفت

دولت جدید تونس رأی اعتماد گرفت