مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 05:252020-02-27اجتماعي

حس عدم کنترل، ترس از کرونا را تشدید کرده است


دکتر هادی نقدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیاز بنیادین انسان به احساس امنیت و ایمنی امری انکارناپذیر است و در هر شرایطی اگر این نیاز به مخاطره بیافتد تعادل انسان برهم می خورد و در این مواقع واکنش های متفاوتی بروز می دهد که می تواند سازگارانه یا ناسازگارانه باشد.

وی افزود: انسان امروز بە مدد تکنولوژی و پیشرفت های علمی از هر زمان دیگری بر طبیعت وحشی احساس کنترل دارد و از هر دورە تاریخی بیشتر دانش و ابزارآلات لازم برای مراقبت از سلامتی خود را در اختیار دارد اما این احساس کنترل وقتی با تهدیدی پیش بینی ناپذیر و کنترل نشدە روبرو می شود، اسطورە احساس کنترل را در انسان قرن بیست و یکم بە هم می ریزد.

نقدی اضافه کرد: از واکنش های فردی که بگذریم در بُعد جمعی و عمومی میل به کنترل وارد می شود و انسان از طریق این میل می خواهد با کنترل اوضاع زندگی و کنترل کردن آینده و خطرات با پیش بینی، پیش دستی کرده و از مخاطرات جلوگیری کند.

استاد دانشگاه فرهنگیان کردستان تاکید کرد: در فضای اجتماعی با پدیده ای روبرو می شویم که انسان نمی تواند آن را کنترل کند و از سوی دیگر احساس امنیت بنیادین را به خطر می اندازد و آن بقا است بنابراین فرد می ترسد از بین برود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حس عدم کنترل، ترس از کرونا را تشدید کرده است

حس عدم کنترل، ترس از کرونا را تشدید کرده است