مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 05:152020-02-27فرهنگي

حکایت پیر قصه گو؛ گفت و گو با مهدی آذر یزدی


این کتاب 230 صفحه ای در سال 1391 توسط انتتشارات موسسه فرهنگی و هنری و چاپ و صحافی جهان کتاب به تیراژ یک هزار و 100 نسخه و قیمت 8000 تومان به چاپ رسیده است.

نویسنده در مقدمه این کتاب گفته است؛ آن چه به دنبال می آید صورت پیراسته و پرداخته یک گفت و گوی بلند است با استاد مهدی آذر یزدی درباره زندگی و آثارش او پیش از این گفت و گو دست کم چهار بار به سفارش این جا و آن جا زندگی نامه هایی مختصر یا مفصل از خود نوشته بود و بیش از 10 بار پای مصاحبه های مختلف مطبوعاتی و رادیویی با موضوعات گوناگون نشسته بود.

در این گفت و گو اما از ابتدای زندگی او تا پایان زمستان 1383 مورد بحث قرار گرفته است هنگام گفت و گو با نیم نگاهی به روزشماری که صورت گسترش یافته آن در ابتدای همین کتاب به جای زندگینامه او می آید به گوشه های مختلف زندگی و آثار آذر یزدی سرک کشیده شده، نگارنده پیش از آن نیز در پاییز همان سال گفت و گویی دیگر با آذر یزدی انجام داده بود که ابتدا به صورت 2 شماره پیاپی در هفته نامه محلی پرگار در یزد به چاپ رسید.

روز شمار زندگی مهدی آذر یزدی؛ شنبه 27 اسفند در روستای خرمشاه واقع در حومه شهر یزد دیده به جهان گشود، پدرش حاج علی اکبر حاج حسن رشید خرمشاهی و مادر حاجی سکینه دختر حاج موسی عابدینی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت پیر قصه گو؛ گفت و گو با مهدی آذر یزدی

حکایت پیر قصه گو؛ گفت و گو با مهدی آذر یزدی