مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 17:062020-02-26پزشكي

مواد غذایی گروه های A و C سیستم ایمنی بدن را مقابل کرونا تقویت می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازچهارشنبه شب روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، علی اکبر حق ویسی در این زمینه افزود: سبزی ها و میوه های رنگی سبز تیره، قرمز و نارنجی همانند هویج، گوجه و کلم دارای ویتامین C و روغن، کره و زرده تخم مرغ ازجمله گروه های غذایی هستند که دارای ویتامین A می باشند.

وی با اشاره به این که فعالیت های بدنی مناسب ازجمله قدم زدن در مکان های باز و خلوت سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، بیان کرد: املاح روی و آهن که بیشتر در گوشت های قرمز گاو، شتر و گوساله پیدا می شود نیز نیازهای سلولی بدن را تامین و سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند.

وی با اشاره به تاثیر امگا3 در تقویت سیستم ایمنی بدن، گفت: برای جذب این ماده در بدن می توان از غذاهای دریایی استفاده کرد.

حق ویسی بابیان این که ویروس کرونا از گروه بیماری های سرماخوردگی است و جای نگرانی ندارد، اضافه کرد: اگر نگران باشیم و استرس داشته باشیم، سیستم ایمنی بدن ضعیف و عضله ها و ویتامین ها مصرف می شود.

وی بر لزوم رعایت مباحث بهداشت فردی تاکید کرد و افزود: شست وشوی دست ها، فاصله گرفتن از افراد سرماخورده، حضور نیافتن در تجمع ها و خواب منظم مهم ترین نکاتی است که از مبتلای افراد به کرونا جلوگیری می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواد غذایی گروه های A و C سیستم ایمنی بدن را مقابل کرونا تقویت می کند

مواد غذایی گروه های A و C سیستم ایمنی بدن را مقابل کرونا تقویت می کند