مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 15:302020-02-26اقتصادي

قطره قطره «برکت»/ کشاورزی پررونق، سدها پرآب


وضعیت استان همدان از نظر بارش نزولات جوی امسال در مقایسه با بارش کم سال های گذشته بسیار رضایت بخش است به طوری که اغلب سدها بیش از 70 درصد پر شده و سطح کشت اراضی دیم نیز بیش از 8 هزار هکتار افزایش یافته است.

- خبرگزاری فارس- همدان؛ در شرایطی که اخبار سال های قبل حکایت از این موضوع داشت که خشکسالی در پیش است و از طرف دیگر میزان بارندگی نسبت به گذشته کاهش داشت، به لطف خدا با نزولات جوی قابل ملاحظه، ترسالی خود را نمایان کرد به طوری که میزان بارندگی ها نسبت به سال گذشته و حتی نسبت به میانگین بلندمدت رشد داشته است.

ناگفته پیداست که یکی از مواهب نزولات الهی کاهش تنش آبی در فصل تابستان است، اتفاقی که به یک دغدغه بزرگ برای مردم همدان تبدیل شده بود، علاوه بر کاهش تنش آبی و جلوگیری از جیره بندی آن به صورت روزانه می توان افزایش راندمان محصولات کشاورزی در اراضی دیم را از دیگر برکات بارش ها عنوان کرد.

افزایش بهره وری محصولات دیم با نزولات جوی نزولات جوی یکی از معیارهای مهم هواشناسی در کشاورزی محسوب می شود، با توجه به اینکه بیش از 70 درصد اراضی زیر کشت گندم و جو استان کشت دیم و وابسته به نزولات جوی و بارندگی موثر است، این مهم برای استان حائز اهمیت بوده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطره قطره «برکت»/ کشاورزی پررونق، سدها پرآب

قطره قطره «برکت»/ کشاورزی پررونق، سدها پرآب