مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 13:352020-02-26سياسي

برگزاری دومین نشست تخصصی حمایت از نام تجاری در پرتو آراء دادگاه ها


دومین نشست تخصصی «حمایت از نام تجاری در پرتو آراء دادگاه ها» از سوی گروه حقوق مالکیت فکری پژوهشگاه قوه قضاییه برگزار شد.

- دومین نشست تخصصی حمایت از نام تجاری در پرتو آراء دادگاه ها از سوی گروه حقوق مالکیت فکری پژوهشگاه قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از قوه قضاییه در نشست حمایت از نام تجاری در پرتو آراء دادگاه ها پیرامون تفاوت میان حمایت از نام تجاری و علامت تجاری ثبت نشده بحث و مطرح شد که نام های تجاری بدون ثبت قابل حمایت خواهند بود، اما وضعیت در ارتباط با علامت تجاری متفاوت است: عده ای از صاحبنظران عقیده دارند که تنها راه کسب حمایت برای علامت های تجاری (به جز در مورد علامت مشهور) به موجب قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 ثبت علامت است و بنابراین علامت های تجاری ثبت نشده قابل حمایت نیستند.

در مقابل عده ای از صاحبنظران و برخی از دادگاه ها بر این نظر هستند که سابقه استفاده مستمر نیز در کنار ثبت موجد حق خواهد بود.

پرسش دیگر مطرح شده در ادامه نشست این بود که اگر نام تجاری به عنوان علامت تجاری مورد استفاده قرار گیرد، آیا همچنان ماهیت نام تجاری خود را حفظ می کند؟ توضیح اینکه در برخی موارد (بخصوص در ارتباط با علائم خدماتی) نام تجاری کسب وکار با علامت تجاری آن یکسان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری دومین نشست تخصصی حمایت از نام تجاری در پرتو آراء دادگاه ها

برگزاری دومین نشست تخصصی حمایت از نام تجاری در پرتو آراء دادگاه ها