مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 12:302020-02-26حوادث

کشف رمز و راز زندگی ستارگان توسط یک ردیاب فضایی


تیمی از اخترفیزیکدانان استرالیایی اخیرا اظهار کرده اند که امواج گرانشی ستاره های نوترونی دوتایی ممکن است توسط ماهواره فضایی نسل آینده آنتن فضایی تداخل سنج لیزری (LISA) شناسایی شود.

- تیمی از اخترفیزیکدانان استرالیایی اخیرا اظهار کرده اند که امواج گرانشی ستاره های نوترونی دوتایی ممکن است توسط ماهواره فضایی نسل آینده "آنتن فضایی تداخل سنج لیزری" (LISA) شناسایی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، اخترفیزیکدانان مرکز ای.

آر.

سی برای کشف امواج گرانشی (ARC Centre of Excellence for Gravitational Wave Discovery) استرالیا اظهار کرده اند نسل جدید آنتن فضایی تداخل سنج لیزری می تواند برخی معماها درباره مرگ ستارگان را فاش کند.

آنتن فضایی تداخل سنج لیزری(Laser Interferometer Space Antenna) که به اختصار لیسا(LISA) نامیده می شود یک طرح پیشنهاد شده برای یک ماموریت فضایی با هدف آشکارسازی و اندازه گیری دقیق امواج گرانشی از منابع نجومی است.

مایک لا (Mike Lau) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: همانطور که دیرینه شناسان توسط فسیل یک دایناسور اطلاعاتی از زندگی و تکامل آن به دست می آورند ما اخترفیزیکدانان نیز زندگی یک ستاره دوگانه را از بقایای ستاره های نوتورنی آنها به دست می آوریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف رمز و راز زندگی ستارگان توسط یک ردیاب فضایی

کشف رمز و راز زندگی ستارگان توسط یک ردیاب فضایی