مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 12:302020-02-26اقتصادي

کمیسیون تلفیق، دولت را مکلف به توسعه CNG کند


عضو کمیسیون انرژی مجلس از کمیسیون تلفیق خواست دولت را مکلف به توسعه استفاده از CNG که در حال حاضر 50 درصد ظرفیت آن بلااستفاده است کند تا از طریق صادرات بنزین بتوانیم ماهی 7500 میلیارد تومان درآمد بدست آوریم.

- اسداله قره خانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: با آنکه سرمایه گذاری زیادی در 27 فاز پارس جنوبی انجام دادیم اما مشکل عدم صادرات نفت و میعانات نفتی را داریم چرا که توان خطوط لوله های ما کم است در حالی که باید گاز تولیدی در این فازها را یا تولید کرده یا به CNG تبدیل کنیم و یا اینکه از طریق خطوط لوله آن را صادر کرده و یا خوراک پتروشیمی ها کنیم و یا در نهایت آن را بسوزانیم.

وی افزود: متاسفانه توان تولید LNG در کشور را نداریم و سرمایه گذاری کمی در پتروشیمی ها صورت گرفته و صادرات بیشتر  هم به دلیل کمبود خطوط لوله امکان پذیر نیست.

همچنین بحث سوزاندن گاز هم منتفی است؛ در صورت کوتاهی در این بخش قطر به عنوان شریک تعداد زیادی از چاه های مشترک گازی انتفاع بیشتری می برد.

** قیمت CNG را کاهش دهیم تا بنزین صرفه جویی شده را صادر کنیم عضو کمیسیون انرژی مجلس از دولت خواست به سمت تشویق تولید کنندگان کارخانه داران و خودروها برای مصرف سی ان جی برود زیرا ما قبل از آنکه سی ان جی تولید شود پروپا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیسیون تلفیق، دولت را مکلف به توسعه CNG کند

کمیسیون تلفیق، دولت را مکلف به توسعه CNG کند