مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 11:302020-02-26پزشكي

بیماری قلبی سهم نوزادان متولد شده از آی وی اف


براساس نتایج یک پژوهش که در استرالیا صورت گرفته، دوقلوهای متولد شده از آی وی اف چهار برابر بیشتر از سایر نوزادان از مشکلات قلبی مادرزادی رنج می برند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، براساس نتایج  یک پژوهش که در استرالیا صورت گرفته، دوقلوهای متولد شده از آی وی اف چهار برابر بیشتر از سایر نوزادان از مشکلات قلبی مادرزادی رنج می برند.

مایکل دیویس از دانشگاه آدلاید برای بررسی میزان بروز مشکلات قلبی در دوقلوهای به دنیا آمده توسط لقاح آزمایشگاهی با محققان کانادایی همکاری کرد و درنهایت طی پژوهش های آنها مشخص شد، بیماری قلبی در نوزادان دوقلو به دنیا آمده توسط آی وی اف دیده می شود.

محققان استرالیایی که این پروژه پژوهشی را انجام داده اند دراین باره می گویند: ما قبلاً نشان داده بودیم که نوزادان حاصل از روش های کمک کننده بارداری مانند IVF دو برابر بیشتر از نوزادان معمولی دچار بیماری قلبی مادرزادی می شوند.

اما تحقیقات اخیر ما حاکی از آن است که این شانس برای دوقلوها نسبت به تک قلوهای حاصل از این روش ها، ضرب در دو می شود .

تقریباً از هر 1000 نوزاد در استرالیا 15 نوزاد با نقایص قلبی متولد می شوند که می تواند باعث ناتوانی یا حتی مرگ در سال های اول زندگی آنها شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری قلبی سهم نوزادان متولد شده از آی وی اف

بیماری قلبی سهم نوزادان متولد شده از آی وی اف