مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 11:102020-02-26اقتصادي

تاکنون علائمی از بیماری زنگ زرد در اردبیل مشاهده نشده/ آمادگی 135 اکیپ مراقبت


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: براساس بررسی های انجام شده تاکنون علائمی از بیماری زنگ زرد در اردبیل مشاهده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی آذرمی ظهر امروز در نشست خبری که در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: براساس بررسی های انجام شده تاکنون علائمی از بیماری زنگ زرد در اردبیل مشاهده نشده و اکیپ های سازمان آمادگی لازم برای مقابله با آن را دارند.

وی افزود: طبق سنوات گذشته ضمن توصیه به کشاورزان در کاشت ارقام مقاوم به بیماری زنگ زرد و صدور اطلاعیه های فنی  با فعال سازی اکیپ های شبکه مراقبت از محصولات کشاورزی و پیش آگاهی عملیات مونیتورینگ ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: تا به امروز هیچ گونه علایم مربوط به آلودگی مزارع گندم به بیماری زنگ زرد مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم استان بیش از 266هزار هکتار و جو بیش از 98 هزار هکتار است که 278 نفر کارشناس در قالب 135 اکیپ فعال هستند.

آذرمی ادامه داد: پایش مزارع همچنان ادامه داشته و اقدامات لازم جهت تهیه و تدارک سموم مناسب قارچ کش انجام گرفته است.

اطلاع رسانی های لازم برای کانون کوبی مزارع در صورت احتمال مشاهده احتمالی بیماری در ارقام حساس و نیمه حساس انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون علائمی از بیماری زنگ زرد در اردبیل مشاهده نشده/ آمادگی 135 اکیپ مراقبت

تاکنون علائمی از بیماری زنگ زرد در اردبیل مشاهده نشده/ آمادگی 135 اکیپ مراقبت