مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 07:002020-02-26اقتصادي

احتمال باز شدن دریچه های تحتانی سد الغدیر/سرریز سد در صورت تداوم بارندگی ها


مدیر امور بهره برداری از سد الغدیر ساوه گفت: با افزایش دبی ورودی سد الغدیر احتمال باز کردن دریچه های تحتانی به منظورمدیریت آب ذخیره شده در دریاچه این سد قوت می گیرد.

- ایسنا/مرکزی مدیر امور بهره برداری از سد الغدیر ساوه گفت: با افزایش دبی ورودی سد الغدیر احتمال باز کردن دریچه های تحتانی به منظورمدیریت آب ذخیره شده در دریاچه این سد قوت می گیرد.

سیدجلال شاهرخ در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در دریاچه سدالغدیر ساوه 223 میلیون متر مکعب معادل 80 درصد حجم کامل سد است.

وی بیان کرد: در پی ورود سامانی بارشی، دبی ورودی آب به سد الغدیر به 50 متر مکعب بر ثانیه رسیده است در حالی که دبی ورودی به سد قبل از آغاز بارش ها حدود 3.

5 متر مکعب بر ثانیه بوده و پیش بینی می شود که این میزان تا 80 متر مکعب بر ثانیه برسد.

شاهرخ در پاسخ به این پرسش که بارش های اخیر که افزایش آب ذخیره شده در دریاچه سد را در پی داشته است، آیا منجر به سرریز شدن مجدد برای بار دوم در سال جاری خواهد شد، گفت: حجم کامل سد الغدیر و تکمیل تراز آبی آن 277 میلیون مترمکعب است و در حال حاضر 56 میلیون متر مکعب ظرفیت خالی وجود دارد.

طبق برنامه ریزی های بعمل آمده قرار بر این است که قبل از اینکه حجم آب ذخیره شده در پشت سد به 250 میلیون متر مکعب برسد دریچه های تحتانی سد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال باز شدن دریچه های تحتانی سد الغدیر/سرریز سد در صورت تداوم بارندگی ها

احتمال باز شدن دریچه های تحتانی سد الغدیر/سرریز سد در صورت تداوم بارندگی ها